Veilig aangekomen in Kenia! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Wies Frijters - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen in Kenia! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Wies Frijters - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen in Kenia!

Door: wiesfrijters

Blijf op de hoogte en volg Wies

09 Juli 2012 | Kenia, Nyeri

Lieve allemaal,

Ik heb werkelijk geen idée waar ik moet beginnen met mijn verhaal want ik heb al zoveel dingen meegemaakt in twee dagen tijd in Kenia.

Na een lange vlucht en 15 min slaap in de nacht werden we opgehaald door Jackson (de “ vader” van het weeshuis) In een busje wat aan alle kanten kraakte en piepte reden we aan de linker kant van de weg met de 3 andere vrijwilligers waarmee ik vloog (Arnor, Charlotte en Sabine) naar een hotel om daar nog twee vrijwilligers op te halen (Lien en nog een Charlotte).
Het was een soort thuiskomen omdat ik onderweg naar Upendo Children’s Centre zoveel herkende van 5 jaar terug toen ik 3 maanden in Gambia verbleef.

Bij aankomst bij het weeshuis werden we overwelmt met lieve zwarte snoetjes die zich allemaal netjes kwamen voorstellen en het liefst allemaal op schoot kwamen zitten.
De meisjes hebben hier vaak hetzelfde haar als de jongens… het is dus al lasting te zien of een jongen of een meisje met je kletst dan al die 36 namen!!! Ik hoop dat ik de kids na een maand kan herkennen en bij naam weet.

Na de lunch (brood met jam) heb ik mijn klamboe opgehangen boven mijn bed en al snel ontdekten we dat er geen licht was in de badkamer, de wc niet kon doorspoelen en als je het kraantje vd wc opendraaide kwam er geen water uit het wckraantje maar begon het wel hard uit de kraan van de wasbak te spuiten, haha.
That’s Africa!

We zijn met Jackson naar een supermarkt gereden en hebben daar de nodige spulletjes gekocht. Super om weer in Afrika te zijn! Het is niet te omschrijven hoe het is om hier te zijn, zo totaal anders dan in Nederland!

Waar ik de eerste dag ook aan moest wennen was het feit dat de kinderen hier zelfstandig naar het toilet gaan, vervolgens hun broek ophijsen, hun handen niet wassen en je daarna een lekkere knuffel komen geven, nu ben ik er redelijk aan gewend en was ik erg vaak mijn handen en smeer desinfecterende handgel.
’s Avonds ben ik optijd naar bed gegaan, je denkt aan Kenia en pakt je koffer met driekwartbroeken, slippers en hempjes, ik wist niet dat het hier zo koud kon zijn!! ’s Nachts heb ik met een T-shirt, trui, lange broek en sokken onder mijn dekbedje gelegen. Vandaag heb ik in de supermarkt een lekkere warme deken en een zacht kussen gekocht, ik kijk uit naar mijn nu wel warme bedje... hoop ik!
Omdat ik maar 2 vesjes bij me had en 3 paar sokken (omdat ik dacht, ik loop hier toch op slippers..) heb ik vandaag ook maar sokken en een trui bijgekocht in de supermarkt.

De huismoeder zijn erg lief en ik voel me hier welkom! Vanmorgen heb ik met de kleintjes Engelse liedjes gezongen, ik vond het geweldig!
Vanavond met de oudere kinderen gedobbeld met meegebrachte dobbelstenen, ze hadden zo’n lol en vonden het erg leuk dit voor hen nieuwe spel te spelen.
Vanmiddag zijn we met het Upendo busje door de Sloppenwijken gereden, dat zet je wel weer met twee voeten op de grond!
Woensdag gaan we terug om voedselpakketten uit te delen, hier gebruik ik een deel van het sponsorgeld voor, een heftige ervaring, maar iets wat ik zeker wil doen!

Ik ben erg blij dat ik heb besloten vrijwilligerswerk te gaan doen, ik geniet vollop van de lieve kids en er staan ook heel veel leuke uitjes op het programma. Jullie horen binnenkort meer!

Liefs Wies







  • 09 Juli 2012 - 21:53

    Helen:

    Wat leuk om dit allemaal te lezen, lang leve het internet!!
    Een trui heb je volgens mij nog nooit eerder in een supermarkt gekocht!
    Fijn dat je al hebt kunnen zingen met de kinderen. veel succes en plezier gewenst van je moeder. Xx

  • 10 Juli 2012 - 06:19

    Doortje:

    Wies goed om te horen dat alles goed gaat! Hele fijne reis en ik kijk uit naar je verhalen! Liefs Doortje!

  • 10 Juli 2012 - 09:47

    Suus:

    Hey Wiesje.. Wat een leuk verhaal en al zoveel gedaan de eerste daagjes. Zo te horen gaat dat helemaal goed komen met jou!

    Ik vind het daarnaast ook erg knap van je. Als ik het lees dan ben ik erg blij dat ik hier ben ;-) ..

    Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaaltjes!..

    Geniet ervan lieverd!!..
    xxxxx Suus

  • 11 Juli 2012 - 11:20

    Mieke En Adrie :

    Lieve Wies, Ook in Frankrijk op de camping hebben we internet en lees net je aankomst in Kenia. Je bent een kanjer dat je vrijwilligerswerk doet in je vakantie en zo ver weg. Geniet ervan en wij volgen je op de voet. Dikke kus van ons!

  • 11 Juli 2012 - 14:56

    Lisanne Mandos:

    Hoi Wies,

    Ik ben Lisanne en hoorde van Joy dat je ook naar Kenia ging. Daarom was ik best wel benieuwd waar omdat ik ook in kenia zit. Maar ik zie al dat je heel ergens anders zit.Ik zit namelijk in Kisumu.

    Wel heel gaaf dat je vrijwillegers werk gaat doen! Veel plezier!

    Groetjes Lisanne.

  • 12 Juli 2012 - 12:36

    Joy:

    Lieve Wies,
    Eindelijk een momentje gevonden om je verhalen te lezen, wauw wat een andere wereld daar he!
    Ik vind het behoorlijk stoer van je wat je doet hoor!
    Liefs xxx Joy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Van 7 juli t/m 4 augustus 2012 zal ik vrijwilligerswerk gaan doen in Upendo Children's Centre in Nyeri, Kenia. Ik heb er superveel zin in!!!

Actief sinds 22 Juni 2012
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 21226

Voorgaande reizen:

07 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Nyeri, Kenia

Landen bezocht: